La fotografia d'un pescador, premi del 50è aniversari de l'ETSEAFIV

El riojà Luís María Barrio s'endú els 500€ del guardó

PESCADOR CON RED DE TUBO
La imatge guanyadora / Foto: Luís María Barrio Sáenz
El fotògraf riojà Luís María Barrio Sáenz ha estat el guanyador del concurs de fotografia que l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV) de la Universitat de Lleida (UdL) ha organitzat en motiu del seu cinquantè aniversari. La imatge, titulada Pescador con red de tubo, s'ha imposat entre les 128 presentades al certamen. El guardó està dotat amb 500 euros. L'ETSEAFIV organitzarà una exposició amb una selecció de fotografies, incloses les cinc premiades.

Barrio és un veterà dels concursos fotogràfics, ja que ha obtingut nombrosos guardons arreu de la geografia espanyola, com ara el 10è Premi Manzanares de Fotografia, 32è Concurs Fotogràfic Joaquín Gil Marraco, el 10è concurs fotogràfic SOTERMUN o el 58è Concurs Nacional de l'Agrupació Fotogràfica de Guadalajara.

El segon premi del concurs de l'ETSEAFIV, dotat amb 250 euros, ha estat per al barceloní José Reyes Belzunce amb la imatge Embalses; i el tercer, amb 150€, per a Núria Recasens Isanta, autora de la fotografia Cobertes vegetals en vinya. També s'han destacat un quart i un cinquè premi, distingits amb un diploma, per a Jaume Charles Bernis, d'Alcarràs, amb una foto titulada Autosostenibilitat i el professor de l'Escola Politècnica de la UdL Jordi Casanovas Salas, amb Arrossars del Parc Natural del Montgrí, respectivament.

El jurat ha valorat les instantànies que, a més del valor artístic i fotogràfic, tinguessin en consideració algun dels següents Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides: posar fi a la fam, aconseguir la seguretat alimentària i promoure l'agricultura sostenible (ODS-2); garantir una vida sana i promoure el benestar (ODS-3); garantir la disponibilitat i una gestió sostenible de l'aigua i el sanejament (ODS-6); garantir models de consum i producció sostenibles (ODS-12); prendre mesures urgents per combatre el canvi climàtic i els seus efectes (ODS-13); conservar i utilitzar de forma sostenible els oceans, mars i recursos marins (ODS-14); i promoure l'ús sostenible dels ecosistemes terrestres, lluitant contra la desertificació (ODS-15).

Fotografies guanyadores