Rosa M. Poch recull la Medalla Narcís Monturiol

Amb 9 investigadores i investigadors més, al Palau de la Generalitat

R Poch N Monturiol
Poch, a l'esquerra, amb la resta de premiats i el conseller / Foto: Recerca i Universitats
La catedràtica d'Edafologia i Química Agrícola de la Universitat de Lleida (UdL), Rosa M. Poch Claret, ha rebut aquest dimecres a Barcelona la Medalla Narcís Monturiol que atorga la Generalitat de Catalunya al mèrit científic i tecnològic, amb 9 personalitats més. La placa Narcís Monturiol ha estat per a la Fundació Vall d'Hebron Institut de Recerca (VHIR). El conseller de Recerca i Universitats, Joaquim Nadal i Farreras, ha presidit l'acte de lliurament a l'Auditori del Palau de la Generalitat.

La professora de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyeria Agroalimentària i Forestal i de Veterinària (ETSEAFIV) de la UdL des de l'any 1992 és presidenta del Panell Intergovernamental de Sòls (ITPS) de l'Organització de les Nacions Unides per a l'Alimentació i l'Agricultura (FAO) i de la secció de Ciències i Tecnologia de l'Institut d'Estudis Catalans (IEC), així com membre honorària de la Unió Internacional de Ciències del Sòl (International Union of Soil Sciences-IUSS). La seua tasca investigadora se centra en la gènesi i micromorfologia de sòls, així com en temes de degradació, conservació i maneig sostenible en el marc del canvi global.

Amb Poch, enguany han rebut la medalla la geòloga i climatòloga Isabel Cacho (Universitat de Barcelona-UB); la historiadora Rosa Congost Colomer (Universitat de Girona); la física Trinitat Pradell i Cara (Universitat Politècnica de Catalunya - UPC); la historiadora Raquel Piqué i Huerta (Universitat Autònoma de Barcelona-UAB); el físic i matemàtic Àlex Arenas (Universitat Rovira i Virgili); l'investigador sobre la malària Quique Bassat (ISGlobal); l'astrofísic Roberto Emparan (Institut de Ciències del Cosmos de la UB); l'enginyer Xavier Oliver i Olivella (UPC); i el bioquímic Salvador Ventura Zamora (UAB).

Les Medalles Narcís Monturiol, instituïdes per la Generalitat l'any 1982, distingeixen les persones i entitats que han contribuït de manera destacada al desenvolupament de la ciència i la tecnologia a Catalunya. Altres membres de la UdL que han rebut el reconeixement són Paul Christou (2020), Olga Martín (2018), Ignacio Romagosa (1998) o Ramon Albajes (2002), tots ells de l'ETSEAFIV; Conxita Mir (2009), de la Facultat de Lletres; Enric Herrero (1996) i Xavier Matias-Guiu (2015), de la Facultat de Medicina; i Luisa F. Cabeza (2012), de l'Escola Politècnica Superior.

NOTA DE LA GENERALITAT

Text: Premsa UdL